Kantoorinrichting: tips voor inrichten en een goede indeling

plameco plafonds, plameco decken, plameco ceilings

Kantoorinrichting: tips voor inrichten en een goede indeling

Het inrichten van een nieuw kantoor is een belangrijke taak, of het nu gaat om een paar medewerkers of om een heleboel mensen. Iedereen moet prettig en efficiënt kunnen werken.

Om te voorkomen dat u straks, nadat alles staat, alles weer moet omgooien omdat u aan sommige zaken niet heeft gedacht, geven wij u graag een paar tips voor het inrichten van een kantoor.

Beginnen met het plaatsen van de bureaus

U kunt het best beginnen bij de grote meubels en dan vooral de bureaus. Kijk goed hoe groot de nieuwe, oude of te hergebruiken bureaus zijn en bekijk wat allemaal goede plekken in de ruimte zouden zijn om de bureaus neer te zetten.

Bureaus moeten absoluut niet in looproutes staan. Het is erg vervelend wanneer werknemers om of tussen bureaus en ander meubilair door te moeten lopen, dus houd looproutes vrij.

Zorg er ook voor dat mensen vanachter hun bureau gemakkelijk naar achteren kunnen rollen, zonder daarbij met een ander in botsing te komen, een plant omver te gooien of een bureaustoel in een looppad te laten staan.

Zet u bureaus bij het raam? Zorg er dan voor dat het op die plek niet te warm wordt als het zonnetje naar binnen schijnt. Warmtewerende folie is hiervoor een prima oplossing.

Medewerkers moeten niet op de tocht zitten en houd ook rekening met aangrenzende ruimtes. Dus zet een medewerker die last heeft van veel geluid niet naast een vergaderruimte of in de buurt van een collega die erg hard praat aan de telefoon.

De juiste grootte van het kantoor

Grote bureaus zijn erg fijn om aan te werken omdat u er niet alleen uw computer, scherm en toetsenbord gemakkelijk op kwijt kunt, maar ook extra benodigdheden zoals een bureaulamp, documenten en persoonlijke spullen. Een bureau moet aan de andere kant ook weer niet té groot zijn, want voor sommige mensen is dat een uitnodiging om er een hoop rommel op te verzamelen. Bovendien hebben de meeste mensen tegenwoordig naast een computer vrij weinig meer nodig op hun bureau.

Kijk goed hoeveel bureaus er op verschillende plekken kunnen staan. Dit is ook een goed moment om het personeel erbij te betrekken. Sommige mensen vinden het fijn om bij elkaar te zitten, zodat ze gemakkelijk kunnen overleggen en sparren. Anderen vinden het fijner om een beetje afgezonderd te zitten zodat ze zich beter kunnen concentreren.

Vaste en flexplekken op kantoor indelen

Bij het indelen van uw nieuwe kantoor kunt u rekening houden met flexplekken en vaste plekken. U kunt ook een aantal vaste en een aantal flexwerkplekken maken, zodat medewerkers geconcentreerd afgezonderd met een laptop kunnen zitten, of op een rustig plekje met een collega een project kunnen bespreken. Voor algemene werkzaamheden kunnen ze dan weer terug naar hun eigen bureau met hun eigen stoel en eigen spullen.

Nadat de bureaus staan is het tijd voor andere grote meubels, bijvoorbeeld voor de kasten. Veel bergruimte is prettig voor mappen waar iedereen gebruik van maakt, kantoorartikelen, boeken, u- en l-mapjes, etc.

Medewerkers zullen het misschien ook handig vinden om hun eigen ladeblokken te hebben, maar vergeet niet dat de meeste spullen die in een la verdwijnen ongezien blijven. Sorteerbakjes op een bureau zijn veel handiger om werk dat gedaan moet worden in het zicht te houden.

Daarnaast zijn er ook veel mooie opbergmogelijkheden om rommel op bureaus te voorkomen. Een limiet aan persoonlijke spulletjes op kantoor is ook helemaal niet gek. Meer dan twee foto’s van kinderen of de kat zijn bijvoorbeeld niet echt nodig. Een professionele uitstraling blijft het belangrijkste bij een goede kantoorinrichting!

Kantoorinrichting voor een prettige en professionele uitstraling

Naast een goede kantoorindeling is de inrichting natuurlijk ook heel belangrijk. Een goed en duurzaam tapijt op de vloer bijvoorbeeld, dat gemakkelijk schoon te maken is.

Het gemiddelde kantoorplafond kunt u zich waarschijnlijk wel voor de geest halen. Lelijke plafondtegels met ontbrekende hoekjes. Die ene tegel die al jaren scheef ligt. Vlekken van een onduidelijke lekkage en knipperende tl-buizen. Erg sfeervol is het niet.

In een modern kantoor is ook het plafond van groot belang voor de professionele en prettige uitstraling. Mooi, strak en modern zijn daarbij belangrijke factoren. Met ingebouwde kantoorverlichting doet u uw medewerkers een groot plezier. Als u kiest voor een Plameco spanplafond op kantoor, dan kunt u er zelfs voor kiezen om het duurzame en sterke spanmateriaal in een kleurtje te laten plaatsen, een gedeelte in een fotoplafond te laten maken, of zelfs uw logo op het plafond terug te laten komen!

Een mooi en modern kantoorplafond

Zou het niet fantastisch zijn om kleuren uit uw huisstijl terug te laten komen in het plafond? Een modern kantoor hoeft allang niet meer saai en wit te zijn. Met hout en bijvoorbeeld blauw in verschillende schakeringen, creëert u een prachtige, doch professionele sfeer op kantoor.

Daarnaast geeft u met kunst aan de muren, mooie planten, accessoires en verschillende kleuren, echt persoonlijkheid aan uw kantoorruimte.

Bent u benieuwd wat een Plameco spanplafond zou kunnen bijdragen aan de sfeer op uw kantoor? Vraag ons dan gerust eens langs voor een vrijblijvend gesprek. Dit kan uiteraard ook voor uw kantoor aan huis. Binnen één dag worden onze spanplafonds geplaatst en doordat hak- en breekwerk niet nodig is, zult u zeer weinig overlast ondervinden.


Voor meer informatie over een mooi, strak en modern kantoorplafond, met allerlei mogelijkheden qua kleurstelling en verlichting, neemt u gerust contact met ons op.


Terug naar het overzicht


Gratis onze brochure ontvangen of liever contact via de e-mail?
Vul dan onderstaande gegevens in en druk op "Verstuur"